wtorek, 12 kwietnia 2011

Trasa rowerowa Penkun - Luckow - Petershagen - Schonfeld - Tantow - Radekow - Storkow - Penkun

Penkun leży około 30 kilometrów od granicy w Kołbaskowie na lewo od autostrady A11 relacji Szczecin-Berlin.
Penkun to najmniejsze miasto w niemieckiej Meklemburgii, czyli na Pomorzu Przednim. Miejscowość leży nad jeziorem Schloss i jest warta zobaczenia. Malownicza mieścina wygląda jak z bajki ze swoją czarującą starówką, jednak największa atrakcją Penkun jest zamek.
Samochód można zostawić na wielu parkingach w mieście.
Z tego miejsca ruszam w kierunku zamku.


Zamek Penkun.
Tutaj wjeżdżam na teren zamku aby wjechać na ścieżkę rowerową, która znajduję się nad jeziorem i kieruję się w prawo.


Ścieżka rowerowa wzdłuż jeziora  Schloss.


Po zjeździe ze ścieżki skręcam w lewo w brukowana drogę. 


Freilichtmuseum Penkun to dwunastowieczna osada niemiecka, która wiernie oddaje wczesne osadnictwo niemieckie. Przechodząc przez bramę w palisadzie nagle znajdujemy się we wsi, takiej jak przed wiekami. Wiejskie domy wybudowano z zastosowaniem różnych metod budowlanych. Kryte są strzechą lub drewnianym gontem. Sprzęt i narzędzia są dostępne dla zwiedzających i można ich dotykać i je wypróbowywać. Jest to szczególnie atrakcyjne dla dzieci, ale i dorośli z pewnością znajdą wiele interesujących zajęć.


Mijam historyczną osadę i jadę dalej prosto, aby w tym miejscu skręcić w lewo w kierunku jeziora.


Droga prowadzi przez pola.


Widok jeziora Schloss.


Ogromny kamień - zabytek przyrody.


W tym miejscu trzeba skręcić aby dojechać do kamienia.


Przy pierwszych zabudowaniach skręciłem w lewo i dojechałem blisko Penkun. Proponuję pojechać prosto w kierunku Neuhof i Wartin. Jest o wiele ciekawiej.


Cały czas poruszałem się drogami polnymi.



W końcu dojechałem do drogi asfaltowej, która mnie doprowadziła do miejscowości Luckow.


Wjeżdzam do miejscowości Luckow.


Kościół w Luckow.



Jadę w kierunku Petershagen drogą asfaltową. Jechałem w niedzielę, oprócz kilku polskich samochodów nic mnie nie mijało.



Przejeżdżam przez Petershagen.




Rastplatz - miejsce postojowe przy drodze.




Dojeżdżam do Schonfeld.






Dojeżdżam do drogi B113. W lewo można dojechać do Storkow. Ja kieruję sie w prawo w kierunku Tantow.


Za zakrętem skręcam na ścieżkę rowerową i łapię gumę :(.


Wjeżdżam na szlak Odra-Nysa.



Niestety przy wymianie uszkadzam oponę i skracam podróż. Przed przejazdem kolejowym w Tantow skręcam w lewo.

Kościółek w Tantow.


Kościół w Radekow.

 

Tutaj się troszeczkę pogubiłem i pojechałem niepotrzebnie prosto.


Cofnąłem się i za kościołem (jadąc od Tantow) skręciłem w lewo.
Tutaj jechałem drogą polną, trzeba uważać, aby w pewnym momencie skręcić w prawo bo nam się skończy droga.


Po kilku kilometrach dojechałem do drogi asfaltowej


Tutaj dojechałem do fajnie oznakowanych szlaków rowerowych.


W Storkow znajduję się największy wiatrak Koźlak na Pomorzy Przednim (Mecklemburgii).




Skręcam już w drogę rowerową w kierunku Penkun.


Kościół w Storkow.


Tutaj skręciłem w lewo na Penkun.


Droga ze Storkow do Penkun.


Kilkadziesią metrów po drodze publicznej o dosyć dużym ruchu.


Wjeżdżam do Penkun.


W Penkun poruszam się po drodze dla rowerów.


Ulice Penkun.


Kościół w Penkun.


Rynek w Penkun i koniec mojej wycieczki


Przejechałem 45,41 km. w czasie 3 h i 47 min. Przewyższenia na trasie to 66,98 m. Trasa niezbyt wymagająca. Preferowany rower trekingowy
 Pod tym adresem do pobrania plik GPX do nawigacji: http://traseo.pl/trasa/nowa-trasa2011-3-3-14-43

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz